Ουρικό οξύ: Πως θα το περιορίσετε.

Μαΐ 23, 2019 (0) σχολια

Άτομα με αυξημένο ουρικό οξύ οφείλουν να ακολουθούν μία δίαιτα χαμηλή σε πουρίνες. Οι πουρίνες είναι μέρος των πρωτεϊνών των τροφών που μετατρέπονται σε ουρικό οξύ στον οργανισμό μας. Η αύξηση ουρικού οξέος, μπορεί να οφείλεται σε υπερπαραγωγή αυτών των πρωτεϊνών, ή σε μειωμένη αποβολή ουρικού οξέος από τα νεφρά. Αυτό, μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση ουρικής αρθρίτιδας (ποδάγρας), μιας κατάστασης που έχει χαρακτηριστική φλεγμονή και έντονο πόνο.

Γενικά, είναι χρήσιμο να αποφεύγετε τρόφιμα που είναι πλούσια σε πουρίνες και να εστιάσετε στην κατανάλωση των υδατανθράκων, όπως το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα φρούτα. Η πρόσληψη λιπαρών από τα πλήρη γαλακτοκομικά και τυριά, όπως επίσης η κατανάλωση κόκκινου κρέατος πρέπει να είναι περιορισμένες.

Αυτό που προέχει, είναι να αυξήσετε την κατανάλωση νερού και να μειώσετε κατά πολύ την πρόσληψη αλκοόλ. Σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη, θα πρέπει να επιτευχθεί σταδιακή μείωση του σωματικού σας βάρους.

Τρόφιμα που απαγορεύονται:

Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε πουρίνες και πρέπει να αποφεύγονται τόσο σε οξεία φάση όσο και σε φάση ύφεσης

  • Εντόσθια (συκώτι μυαλά, νεφρά), ζωμός κρέατος, γλυκάδια
  • Κυνήγι, χήνα
  • Αμύγδαλα
  • Θαλασσινά (Μύδια, χτένια αυγοτάραχο, μύδια,)
  • Σαρδέλες, σκουμπρί, ρέγκα, αντσούγιες
  • Μαγιά

Τρόφιμα που επιτρέπονται σε μικρές ποσότητες:

  • Κοτόπουλο, γαλοπούλα
  • Ψάρια, οστρακοειδή (εκτός από αυτά που απαγορεύονται), αστακός, καβούρια στρείδια
  • Κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι), μπέικον
  • Αρακάς, φασόλια, σπανάκι, φακές, σπαράγγια, μανιτάρια, ντομάτα, κουνουπίδι, σπαράγγια,
  • Πατάτες τηγανητές, ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως

Σε περίπτωση οξείας φάσης, επιτρέπεται η κατανάλωση 60 – 90 γρ. κρέατος, ψαριού ή πουλερικών την ημέρα ή ½ φλιτζάνι από τα παραπάνω λαχανικά, όσπρια και δημητριακά.

Τρόφιμα που επιτρέπονται:

  • Γάλα, γιαούρτι, τυρί, παγωτό (προτιμήστε τα άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα)
  • Αυγά
  • Ψωμί λευκό και καλαμποκιού, κέικ, μπισκότα
  • Δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες (όχι τηγανητές)
  • Φρούτα, χυμοί φρούτων
  • Λαχανικά (εκτός από αυτά που αναφέρονται στις παραπάνω κατηγορίες)
  • Λάδι, βούτυρο μαργαρίνη, ελιές (σε λογικές ποσότητες)
  • Αλάτι, ξύδι, καρυκεύματα
  • Ζάχαρη, μέλι, κακάο, σοκολάτα, ζελέ
  • Αναψυκτικά, καφές, τσάι.
Please follow and like us:

Comment (0)

Leave a Comments