Ημικρανίες: αιτίες και πιθανοί κίνδυνοι.

Μαΐ 06, 2019 (0) σχολια

Η ημικρανία είναι μια συχνή μορφή χρόνιου πονοκεφάλου, που εντοπίζεται συχνά (αλλά όχι πάντα) στο μισό μέρος του κεφαλιού και διαρκεί ώρες, κάποιες φορές ακόμη και μέρες.

Ο πόνος είναι συχνά πολύ δυνατός και μπορεί να συνοδεύεται από ναυτία η και και εμετό. Σε κάποιες περιπτώσεις, πριν αρχίσει η ημικρανία, υπάρχουν συμπτώματα όπως λάμψεις, φωτάκια ή ακόμη και μουδιάσματα στα χέρια ή τα πόδια. Αυτή είναι η λεγόμενη ημικρανία με αύρα.

Ο καιρός.

Ο καιρός σε όσους υποφέρουν από ημικρανίες μπορεί να προκαλέσει μια κρίση. Αλλαγές στην βαρομετρική πίεση, υψηλές θερμοκρασίες ή και υπερβολική υγρασία, είναι οι συνήθεις ύποπτοι. Μπορεί να μην είναι εφικτό να αλλάξετε τον καιρό, μπορείτε ωστόσο να λάβετε τα μέτρα σας. Να αποφεύγετε την έκθεση σας σε υγρό και ζεστό καιρό, να είστε σε εγρήγορση ώστε να ενημερώνεστε για τις αλλαγές του καιρού που σας επιδεινώνουν και να λαμβάνετε τα φάρμακα που σας έχει δώσει ο γιατρός σας και που δρουν προληπτικά κατά των ημικρανιών με τα αρχικά συμπτώματα μιας κρίσης.

Σαββατοκύριακο

Κάποια άτομα που υποφέρουν από ημικρανίες, παρατηρούν πως χειροτερεύει η κατάστασή τους τα Σαββατοκύριακα ή στις διακοπές. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ενδέχεται να στρεσάρεστε υπερβολικά και όταν έρχεται η περίοδος να χαλαρώσετε, το σώμα αντιδρά με πονοκεφάλους. Ακόμη, κάποιοι ειδικοί ισχυρίζονται ότι αυτό συμβαίνει επειδή το Σαββατοκύριακο ίσως αλλάζουμε κάποιες από τις διατροφικές μας συνήθειες ή και τις ώρες του ύπνου. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να διαχειρίζεστε καλύτερα το στρες σας μέσα στην εβδομάδα με τεχνικές χαλάρωσης και να προσπαθείτε όσο μπορείτε να μην αλλάζετε δραματικά κάποιες συνήθειες σας στο τέλος της εβδομάδας, όπως για παράδειγμα, τις διατροφικές σας επιλογές ή τις ώρες που κοιμάστε.

Η έλλειψη καφέ

Σύμφωνα με έρευνες, όσοι έχουν την τάση να παθαίνουν ημικρανίες, αν καταναλώνουν πάνω από δυόμιση φλιτζάνια καφέ την ημέρα μπορεί να επιδεινώσουν τις κρίσεις. Στην περίπτωση αυτή ο πονοκέφαλος εκδηλώνεται μερικές ώρες μετά την κατανάλωση του καφέ, και οφείλεται στην έλλειψη της καφεΐνης. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και αν καταναλώσετε τον καφέ σας μια ώρα μετά από αυτή που συνηθίζετε. Στην περίπτωση αυτή προσπαθήστε να μην αλλάζετε την ώρα που πίνετε τον καφέ σας, και να μειώσετε σταδιακά την κατανάλωση καφεΐνης, ώστε να μην εκδηλώσετε ημικρανία λόγω έλλειψής της.

Έλλειψη μαγνησίου

Το σωματικό αλλά και το συναισθηματικό στρες, συνήθως οδηγεί σε μείωση των επιπέδων μαγνησίου στο σώμα μας. Η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να οδηγήσει σε ημικρανίες. Στην περίπτωση αυτή, μπορεί να σας βοηθήσουν συμπληρώματα μαγνησίου σε κάψουλες. Θα πρέπει όμως πρώτα να ελέγξετε τα επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό σας για να διαπιστώσετε αν πράγματι σας λείπει. Συμβουλευτείτε πρώτα το γιατρό σας.

Ευαισθησία στη γλουτένη

Μερικοί άνθρωποι είναι ευαίσθητοι στη γλουτένη. Μπορεί να έχετε ευαισθησία στη γλουτένη χωρίς στην πραγματικότητα να έχετε κοιλιοκάκη, που είναι μια πιο σοβαρή μορφή δυσανεξίας στη γλουτένη. Ένας απλός τρόπος για να διαπιστώσετε αν έχετε ευαισθησία στη γλουτένη είναι να σταματήσετε να καταναλώνετε κάθε προϊόν που περιέχει γλουτένη για δύο εβδομάδες (σιτάρι, σίκαλη,κριθάρι, βρώμη). Εάν αιστανθείτε καλύτερα, τότε μάλλον έχετε ευαισθησία στη γλουτένη. Σταματήστε το λιγότερο για δύο εβδομάδες τη γλουτένη για να λειτουργήσει η δοκιμή. Θα πρέπει να αποφεύγετε όμως σε αυτό το διάστημα ακόμη και την πραμικρή ποσότητα γλουτένης, διότι ακόμη και μια απειροελάχιστη ποσότητα μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Υπογλυκαιμία

Υπερβολική κατανάλωση απλών υδατανθράκων, όπως είναι η λευκή ζάχαρη και τα ζυμαρικά, μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες. Όταν τρώτε απλούς υδατάνθρακες, το ζάχαρο στο αίμα σας ανεβαίνει. Στη συνέχεια το σώμα σας παράγει επιπλέον ινσουλίνη, για να διασπάσει τη ζάχαρη, γεγονός που ρίχνει απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα που μειώνονται δραματικά. Η πτώση αυτή του σακχάρου στο αίμα μπορεί να οδηγήσει σε ημικρανία. Η απάντηση σε αυτό, είναι η ισορροπία στη διατροφή σας και αποφυγή των υπερβολών.

Οι ημικρανίες, εκτός από τα παραπάνω, έχουν συνδεθεί και με άλλα πιο σοβαρά προβλήματα υγείας. Γνωρίζοντας τους κινδύνους που σχετίζονται με τις ημικρανίες, θα σας βοηθήσει να λάβετε προφυλάξεις.

Εγκεφαλικό

Οι γυναίκες μεταξύ 35 και 45 που υποφέρουν από ημικρανίες με αύρα, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ισχαιμικού εγκεφαλικού. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι οι πάσχοντες από ημικρανίες, κινδυνεύουν περισσότερο από θρόμβωση. Τα αντισυλληπτικά και το κάπνισμα, συμβάλλουν στον κίνδυνο θρόμβωσης. Οι έρευνες δείχνουν ότι οι ηλικιωμένοι που υποφέρουν από ημικρανίες με αύρα, έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να υποστούν εγκεφαλικό επεισόδιο.

Καρδιακές παθήσεις

Αν και ο μηχανισμός δεν είναι κατανοητός, η ημικρανία μπορεί να ενισχύσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Οι ειδικοί συστήνουν στους πάσχοντες από ημικρανίες να αποφεύγουν το κάπνισμα και τις αντισυλληπτικές ορμόνες. Οι πάσχοντες από ημικρανίες και γνωστά καρδιακά προβλήματα, πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί με τη λήψη δημοφιλών φαρμάκων για την ημικρανία, τις τριπτάνες, καθώς προκαλούν διαστολή των αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο και την καρδιά.

Περισσότερες ημικρανίες

Οι ημικρανίες προκαλούν ημικρανίες, σύμφωνα με τους γιατρούς, γι’ αυτό είναι σημαντικό να αντιμετωπίζονται και όχι να τις αγνοούμε. Οι πάσχοντες από ημικρανία έχουν υπερευαίσθητο εγκέφαλο, που σημαίνει ότι ακόμη και μικρές διαταραχές μπορούν να οδηγήσουν σε δυνατούς πονοκεφάλους. Η παράλειψη γευμάτων, οι καφέδες και η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσουν μια ημικρανία. Οι ειδικοί συστήνουν ξεκούραση. Μετά από 90 λεπτά εργασίας, σηκωθείτε και κάνετε ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα. Όταν τελειώνετε την εργασία σας, μην συνεχίζετε τη δουλειά στο σπίτι. Μην δουλεύετε τα σαββατοκύριακα και κάνετε διακοπές για να προστατεύσετε τον εγκέφαλό σας από τις ημικρανίες.

Ινομυαλγία

Περίπου οι μισοί από τους πάσχοντες από αυτή τη χρόνια πάθηση που προκαλεί εκτεταμένο μυϊκό πόνο και ευαισθησία, υποφέρουν επίσης από ημικρανίες. Δεν είναι ξεκάθαρο γιατί, αλλά οι δύο παθήσεις μπορεί να έχουν κοινές αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της αδυναμίας του οργανισμού να ελέγχει τον πόνο.

Κατάθλιψη

Η ημικρανία εμφανίζεται πιο συχνά σε άτομα που έχουν διπολική διαταραχή και κατάθλιψη. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει γενετική προδιάθεση για υπερευαισθησία του εγκεφάλου. Όσο πιο συχνοί είναι οι πονοκέφαλοι, τόσο πιθανότερο είναι να έχετε κατάθλιψη. Οι ειδικοί συστήνουν να κάνετε καθημερινά μια βόλτα τουλάχιστον 20 λεπτών σε εξωτερικούς χώρους και να κοιμάστε καλά το βράδυ. Και τα δύο μειώνουν τη διέγερση του εγκεφάλου και σας βοηθούν να αποφεύγετε τις ημικρανίες και την κακή διάθεση.

Άγχος

Περίπου το 50% όσων πάσχουν από χρόνιες ημικρανίες ταλαιπωρούνται από έντονο άγχος. Ως χρόνια ημικρανία ορίζεται αυτή που εκδηλώνεται με 15 ή περισσότερα επεισόδια τον μήνα. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι κάποιοι άνθρωποι αναπτύσσουν άγχος, εξαιτίας του ψυχολογικού βάρους, λόγω της χρόνιας ημικρανίας. Είναι επίσης πιθανό, να παίζει ρόλο ο τρόπος με τον οποίο ο εγκέφαλος στέλνει μηνύματα από τον ένα νευρώνα στον άλλο.

Παράλυση Bell

Μελέτη του 2014, αποκάλυψε ότι τα άτομα που υποφέρουν από ημικρανίες, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν παράλυση Bell, μια παράλυση ή αδυναμία των μυών που εκδηλώνεται στην μία πλευρά του προσώπου.

Νόσος Πάρκινσον

Οι πάσχοντες από ημικρανίες με αύρα, έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν νόσο του Πάρκινσον. Αυτό ισχύει ειδικά για όσους υποφέρουν από ημικρανίες στη μέση ηλικία. Αν και οι αιτίες της ημικρανίας είναι υπό διερεύνηση, οι ειδικοί εκτιμούν ότι παίζει ρόλο ένας νευροδιαβιβαστής, η ντοπαμίνη. Οι επιστήμονες εικάζουν ότι η ντοπαμίνη διαταράσσεται και στα άτομα με νόσο του Πάρκινσον, γεγονός που μπορεί να εξηγεί τη σύνδεση.

Επιληψία

Όσοι υποφέρουν από ημικρανίες είναι δύο φορές πιθανότερο να πάθουν επιληψία, ενώ οι πάσχοντες από επιληψία έχουν διπλάσιες πιθανότητες ημικρανίας, αντίστοιχα.

Μην αγνοείτε τις ημικρανίες, τις περισσότερες φορές είναι σημάδια που μας δίνει το νευρικό μας σύστημα, για να δώσουμε σημασία στην υγεία μας, και να προλάβουμε τα χειρότερα.

Please follow and like us:

Comment (0)

Leave a Comments